Webbplatsen Schysst stall
Här finns diskussionsfilmer som tar upp olika situationer och dilemman som kan utspela sig i stallet.
För dig som lärare finns en handledning med övningar som du kan använda i klassrummet för att utbilda om sexuella trakasserier.
Till webbplatsen Schysst stall
Syfte med utbildningen
Utbildningen består av fem kapitel där du får lära dig mer om vad sexuella trakasserier är och hur det kan påverka arbetsmiljön på en arbetsplats. Du får också lära dig vad du som arbetsgivare har för ansvar när det gäller att hantera sexuella trakasserier och andra kränkningar.
Webbutbildningen ska bland annat ge kunskap om:
- vad sexuella trakasserier och kränkande särbehandling är
- sexuella trakasserier inom hästnäringen
- roller och regler
- ditt ansvar som arbetsgivare för arbetsmiljön
- hur du ska agera ifall någon anser sig vara utsatt för sexuella trakasserier
- hur man kan jobba för en god arbetsmiljö och ett schysst arbetsklimat.
Målgrupp
Arbetsgivare, stallägare, chefer.
Omfattning
Utbildningen består av fem kapitel och tar ungefär en halvtimme att göra. Du kan när som helst ta en paus och du kan också återvända till ett tidigare avsnitt om du vill repetera ett moment. Utbildningen avslutas med ett kunskapstest. För att du ska bli godkänd på utbildningen måste du gå igenom alla texter och filmer i avsnitten, samt klara testet. När du fått godkänt på testet får du ett mejl med länk till ett kursintyg. Via mejlet får du också möjlighet att placera din verksamhet på Schysst stall-kartan.
Kolla i din skräpmejl om du inte har fått något mejl när du gjort testet.
Tipsa gärna andra om utbildningen!
Målet med vårt kvalitetsarbete är nöjda kunder och övriga intressenter. Målet nås genom att leverera varor och tjänster med rätt kvalitet.
Rätt kvalitet innebär att fullt ut tillfredställa kundens krav och förväntningar samtidigt som hänsyn tas till övriga intressenters krav vad gäller yttre miljö, arbetsmiljö, säkerhet och lönsamhet.
Vi håller det vi lovar
De utbildningar vi tillhandahåller uppfyller alltid utlovat innehåll.
Vi söker ständiga förbättringar
Vi arbetar fortlöpande med att utveckla och förbättra våra utbildningar, tjänster och vår verksamhet.
Våra utbildare har kompetens och erfarenhet
Vi säkerställer att utbildare i vårt nätverk har nödvändig och erforderlig utbildningsbakgrund, samt att de har verkat praktiskt i näringslivet inom sina respektive specialområden.
Våra kunder är nöjda, och ska så förbli
Vi följer kontinuerligt upp våra kunders nöjdhet så att vi hela tiden kan förbättra oss och därmed alltid försöka överträffa kundernas förväntan.
Vi strävar efter att alla deltagare ska vara nöjda med kursens eller utbildningens genomförande. Om någon, mot förmodan, inte skulle vara nöjd erbjuds deltagande i annan kurs utan avgift alternativt återbetalning av kursavgiften.
Prevent är medlem i Utbildningsföretagen
Prevent är medlem i Utbildningsföretagen och har ett kvalitetsarbete som godkänts i enlighet med Utbildningsföretagens kriterier för kvalitetsauktorisation.